AVS Forum - Search Results
Showing results 1 to 25 of 786
Search took 0.29 seconds.
Search: Posts Made By: Revolt
Forum: DIY Speakers and Subs   03-18-2010, 08:50 PM
Replies: 116
Views: 4,705
Posted By Revolt
Quote:Originally Posted by cubdenno...

Quote:Originally Posted by cubdenno http://www.avsforum.com/img/forum/go_quote.gif (http://www.avsforum.com/forum/post/18338015)

No I mean the Alpines would be louder. odds are the shiva's might...
Forum: DIY Speakers and Subs   03-18-2010, 04:54 PM
Replies: 116
Views: 4,705
Posted By Revolt
Quote:Originally Posted by cubdenno...

Quote:Originally Posted by cubdenno http://www.avsforum.com/img/forum/go_quote.gif (http://www.avsforum.com/forum/post/18337187)

In car the Alpine is going to dominate in overall volume. I have...
Forum: DIY Speakers and Subs   03-17-2010, 03:28 PM
Replies: 116
Views: 4,705
Posted By Revolt
I need your guy's help to decide. I can do two...

I need your guy's help to decide. I can do two shiva-x's each in sealed 2cu enclosures, or two alpine type r's. each in 2.5cu ported enclosures. Both setups would be powered by 1000w, so 500 per...
Forum: DIY Speakers and Subs   03-12-2010, 12:33 PM
Replies: 116
Views: 4,705
Posted By Revolt
Well i think i figured it out. It'll be 5 cubes...

Well i think i figured it out. It'll be 5 cubes after the bracing, driver displacement and port displacement. The port will be 4" x 13.5 and it'll be 22 inches deep. So thats 53" of port area. I was...
Forum: DIY Speakers and Subs   03-09-2010, 05:37 PM
Replies: 116
Views: 4,705
Posted By Revolt
I really don't want to just start building the...

I really don't want to just start building the box without knowing the tuning and port will work out allright. Any help?
Forum: DIY Speakers and Subs   03-09-2010, 02:22 PM
Replies: 116
Views: 4,705
Posted By Revolt
UGH! I cannot find out how deep of a slot port i...

UGH! I cannot find out how deep of a slot port i would need. I want a 4" wide port, for the 5 cubic foot box.
Forum: DIY Speakers and Subs   03-09-2010, 10:55 AM
Replies: 116
Views: 4,705
Posted By Revolt
Why coaxials? And yeah, the recommended boxes...

Why coaxials? And yeah, the recommended boxes suck. lol
Forum: DIY Speakers and Subs   03-08-2010, 10:41 PM
Replies: 116
Views: 4,705
Posted By Revolt
I agree but too big and i heard you can run into...

I agree but too big and i heard you can run into problems also. :/
Forum: DIY Speakers and Subs   03-08-2010, 10:16 PM
Replies: 116
Views: 4,705
Posted By Revolt
Yeah i've been trying to. idk how much port...

Yeah i've been trying to. idk how much port volume i need so i don't run into a noise issue.
Forum: DIY Speakers and Subs   03-08-2010, 09:02 PM
Replies: 116
Views: 4,705
Posted By Revolt
Actually man the only question i have is how...

Actually man the only question i have is how wide of a slot port i should go for two of these subs. Cause i know port noise can be an issue. I can go as narrow as an inch or as wide as 4".
Forum: DIY Speakers and Subs   03-08-2010, 08:44 PM
Replies: 116
Views: 4,705
Posted By Revolt
Well the drivers are gonna be alpine type r...

Well the drivers are gonna be alpine type r 1222d's. Dual 2 ohm voicecoils. Heres the specs on those:

http://www.alpine-usa.com/product/view/swr-1222d/Specs

And i will have about 5.25 cubic...
Forum: DIY Speakers and Subs   03-08-2010, 08:33 PM
Replies: 116
Views: 4,705
Posted By Revolt
Ohh i'm sure it will be. My old alpine type r...

Ohh i'm sure it will be. My old alpine type r was about even with the autotuba. So 2 in a good ported box should top it pretty easy. Do you have winisd reecew? Cause i have a mac and can't use it...
Forum: DIY Speakers and Subs   03-08-2010, 07:41 PM
Replies: 116
Views: 4,705
Posted By Revolt
Haha wellllll. I bought two alpine type r 12's...

Haha wellllll. I bought two alpine type r 12's today. Gonna put em in a ported box when i get em. The main reason i went with them is i used to have a type r 10 and that thing was reliable, plus...
Forum: DIY Speakers and Subs   03-08-2010, 11:59 AM
Replies: 116
Views: 4,705
Posted By Revolt
Well the main reason i'd go with the sealed...

Well the main reason i'd go with the sealed cvr's is i can get them both for 265 where the alpines are 205 a piece. And i guess i'd save a little space going sealed. But at the same time a single...
Forum: DIY Speakers and Subs   03-08-2010, 11:53 AM
Replies: 116
Views: 4,705
Posted By Revolt
Well i found that out. But now i'm trying to...

Well i found that out. But now i'm trying to decide, since the main issue is space in my little accord. Should i get just one alpine 15 type r and port it at like 3.5 cubed, or get two and port them...
Forum: DIY Speakers and Subs   03-08-2010, 11:26 AM
Replies: 116
Views: 4,705
Posted By Revolt
Anybodyyyyy?

Anybodyyyyy?
Forum: DIY Speakers and Subs   03-07-2010, 11:34 AM
Replies: 116
Views: 4,705
Posted By Revolt
I need some help. I have about 6.5 cubic feet of...

I need some help. I have about 6.5 cubic feet of internal volume and i need to find out what size slot port i'll need to get a 32hz tune. any help?
Forum: DIY Speakers and Subs   03-07-2010, 10:16 AM
Replies: 116
Views: 4,705
Posted By Revolt
So now i'm thinking about two alpine type r 15's...

So now i'm thinking about two alpine type r 15's in a ported box? I'm wondering if i could fit all that in my trunk. Sure i'd have to buy the drivers but i don't mind selling the shiva's to make up...
Forum: DIY Speakers and Subs   03-05-2010, 11:18 PM
Replies: 14
Views: 1,072
Posted By Revolt
We put it in my friends 4runner today and i...

We put it in my friends 4runner today and i wasn't impressed actually. Not gonna be switching cars just for this sub.
Forum: DIY Speakers and Subs   03-05-2010, 03:23 PM
Replies: 14
Views: 1,072
Posted By Revolt
Hmmmmm. Can't believe i'm considering switching...

Hmmmmm. Can't believe i'm considering switching cars just to fit a sub in there. How many volts are you running into it in your videos?
Forum: DIY Speakers and Subs   03-05-2010, 02:08 PM
Replies: 14
Views: 1,072
Posted By Revolt
What kind of output compared to in a room do you...

What kind of output compared to in a room do you get wisounds?
Forum: DIY Speakers and Subs   03-04-2010, 10:54 PM
Replies: 14
Views: 1,072
Posted By Revolt
Yeah i know what you mean. I wish i hadn't sold...

Yeah i know what you mean. I wish i hadn't sold my first shiva. then i could put 3 in my car. I guess two might be ok.
Forum: DIY Speakers and Subs   03-04-2010, 10:48 PM
Replies: 14
Views: 1,072
Posted By Revolt
Yeah but his videos, while i appreciate them....

Yeah but his videos, while i appreciate them. Are subpar. :b he just shows the road! I wanna see some roof/body flex. Maybe some readings on a termlab or something. See if it'd be worth it for me.
Forum: DIY Speakers and Subs   03-04-2010, 10:42 PM
Replies: 14
Views: 1,072
Posted By Revolt
Too quiet! Not enough output from em. Then i was...

Too quiet! Not enough output from em. Then i was gonna put my two shiva-x's in my accord in a little sealed box. I might still do that.
Forum: DIY Speakers and Subs   03-04-2010, 10:40 PM
Replies: 14
Views: 1,072
Posted By Revolt
I'm thinking about getting a different car just...

I'm thinking about getting a different car just so i can put my tht in it. What kind of output would i get from that?
Showing results 1 to 25 of 786

 
Forum Jump: