or Connect
AVS › AVS Forum › Audio › DIY Speakers and Subs › Keager's Quad RE XXX 18 Underfloor IB Build
New Posts  All Forums:Forum Nav:

Keager's Quad RE XXX 18 Underfloor IB Build - Page 2

post #31 of 341
Thread Starter 
Yeah. I did free air with 10hz test tone and had it MOVING. I was too chicken to get it to its max, but its insane how much excursion it has. Thats the cool thing about IB, your exursion limited, not heat limited by the vc's
post #32 of 341
Quote:
Originally Posted by keager View Post

Yeah. I did free air with 10hz test tone and had it MOVING. I was too chicken to get it to its max, but its insane how much excursion it has. Thats the cool thing about IB, your exursion limited, not heat limited by the vc's

I thought of everyway possible to make an IB work and I just dont have the ability. The only spot I could think of was to run an xlr to the back wall in a closet underneath the steps but with the drop ceiling I would still have to recreate the room to make sure the backwave didnt escape anywhere above the sheetrock and travel through the ceiling and cause issues. the back wall is also close to 25 feet from the screen. Ill be watching intently and helping anytime I can.
post #33 of 341
Thread Starter 
Yeah. My install is not going to be a walk in the park by any means, but thats what makes this hobby fun. Getting creative to make what you have work and overcoming reason and practicality with ubsurd and sometimes offensive solutions. Lol
post #34 of 341
Quote:
Originally Posted by keager View Post

Ginna have to make a little plywood sled to pull the drivers to there location. Cutout is about 14x20, but the subs are 15 inches deep. Limited by floor joist spacing.

Does your crawl space look something like this? Ugh...


Make sure you get the kids involved... Have them snap some pics of you pulling the XXX on your homemade sled...lol
post #35 of 341
Thread Starter 
My crawspace is tighter and more crap in the way lol. Kinda good though that I won't have to try to lift the drivers to get them in place. And mom already said no kids under the house. Too many black widows....
post #36 of 341
Quote:
Originally Posted by keager View Post

Too many black widows....

Deal breaker for me. Effff that! If you even post a pic of one I'll unsubscribe...lol
post #37 of 341
Thread Starter 
Haha! Understood...
post #38 of 341
Quote:
Originally Posted by popalock View Post

Deal breaker for me. Effff that! If you even post a pic of one I'll unsubscribe...lol

+1, You've been warned...
post #39 of 341
Thread Starter 
I got a bunch of hooded tyvek suits from my work and insect foggers to at least take my mind off the spiders etc..
post #40 of 341
Subscribed.... nice to see something new come along here...

You got a good choice in drivers BTW.... I got plenty of LMS's and they aint goin nowhere, but I have a huge appreciation for the XXX 18, and I'd have used them in my dual opposed sealed jobbies but they just want to much space per cab sealed - much less a pair of them...

When Ricci brought his XXX and LMS to my house for a GTG - no question that they are very similar in SQ and output with the big guns goin to the XXX.....

God Speed to your project sir...
post #41 of 341
Thread Starter 
Quote:
Originally Posted by Warpdrv View Post

Subscribed.... nice to see something new come along here...

You got a good choice in drivers BTW.... I got plenty of LMS's and they aint goin nowhere, but I have a huge appreciation for the XXX 18, and I'd have used them in my dual opposed sealed jobbies but they just want to much space per cab sealed - much less a pair of them...

When Ricci brought his XXX and LMS to my house for a GTG - no question that they are very similar in SQ and output with the big guns goin to the XXX.....

God Speed to your project sir...

Much appreciated! Stay tuned.
post #42 of 341
Subscribing....

To be completely honest Keager I would probably try the 14000 run into these bridged. That's just me though... I'm crazy like that. These are a 4.2 ohm DCR so in an actual enclosure the lowest effective impedance that you will ever see is maybe 4.4-ish with all 4 wired mono. Most of the pass band will be well above that. These are power hungry.

Thought #2 is if the low impedance concerns you enough that you don't want to try the 14000 into it maybe sell or trade it for someone's 4 channel 10000?

I wouldn't worry too much about excursion predictions at maximum output either. I'd be very surprised if you manage to break one mechanically on accident. You have to over drive them hard enough to rip apart the triple joint which is not a delicate operation.
post #43 of 341
Thread Starter 
Thanks ricci. Now if only somebody had a 10000 they wanted to trade/barter......


If not, ill try the bridging with the 14000
post #44 of 341
keager,....best of luck

-----------

Quote:
Originally Posted by popalock View Post

Does your crawl space look something like this? Ugh...


That's a nice, spacious crawlspace......, they only get worse than that
post #45 of 341
Thread Starter 
Yeah, mines alot worse. But, I have youth and insanity on my side. Should be fun. Thanks FOH
post #46 of 341
I have a FP10000Q original that i would be willing to sell. 2 ohms stable but of course will cost a little more than your clone variant.. Or you can get two FP14000's..
post #47 of 341
Thread Starter 
I'm pretty sure it would be out of my price range if its original lg. You can pm me a price tho for the heck of it. Thanks.
post #48 of 341
Quote:
Originally Posted by Ricci View Post

To be completely honest Keager I would probably try the 14000 run into these bridged. That's just me though... I'm crazy like that. These are a 4.2 ohm DCR so in an actual enclosure the lowest effective impedance that you will ever see is maybe 4.4-ish with all 4 wired mono. Most of the pass band will be well above that. These are power hungry.

Ricci,

Let me see if I got this First, parallel each VC so that each sub sees 1ohm. Then series two pairs of subs back up to 2 ohm. Then series both pair of subs up to 4 ohm? Make sense? Is that where you are going?

Will the Clone be able to handle that? If so, this will be the first I have seen someone extract the all 14K watts from the amp. At least that's the power according to the original manufacturers spec sheet. 3,500 watts per sub would be awesome, but I'm not sure it's worth it if he would potentially destroy his unwarranted amp.

Quote:
Originally Posted by Jason kiDD View Post

I have a FP10000Q original that i would be willing to sell. 2 ohms stable but of course will cost a little more than your clone variant.. Or you can get two FP14000's..

Hummm, I'm wondering what a "little more" means...lol

Keager, this might be something seriously worth considering. If Jason was willing to take your FP14K and your XLS 5000 as an even trade I would jump all over it.

Given the original FP10000Q is good for 2,100 WPC @ 4ohm, you should be able to push your XXX's better than your current options.

I know you like opinions though, so my opinion is to get another Clone!

Wait, I want you to sell me your Clonelol
post #49 of 341
Thread Starter 
I would definitely need a diagram
post #50 of 341
Quote:
Originally Posted by keager View Post

I would definitely need a diagram

Just plug in what you have to this calculator and it will generate your different options and the resultant impedances:

http://www.the12volt.com/caraudio/wo...igurations.asp
post #51 of 341
Thread Starter 
Quote:
Originally Posted by beastaudio View Post


Just plug in what you have to this calculator and it will generate your different options and the resultant impedances:

http://www.the12volt.com/caraudio/wo...igurations.asp

Thats too easy. Thanks
post #52 of 341
Thread Starter 
That would give bridged 4ohm and would appear the max output of the amp
post #53 of 341
yep, bridged 4 ohm is somewhat of a no-no. I havent read specifically of an amp frying under these conditions, but taking it to 4 ohm bridged is essentially the same load as 2 ohm stereo which HAS fried a clone or two.
post #54 of 341
Thread Starter 
Hmmmm
post #55 of 341
Quote:
Originally Posted by beastaudio View Post

yep, bridged 4 ohm is somewhat of a no-no. I havent read specifically of an amp frying under these conditions, but taking it to 4 ohm bridged is essentially the same load as 2 ohm stereo which HAS fried a clone or two.

So Ricci IS crazy... I love it...lol

He didn't even throw out a *do so at your own risk* disclaimer...

But seriously, don't fry my future amp man...
post #56 of 341
Thread Starter 
Haha. I do everything at my own risk
post #57 of 341
Thread Starter 
looks like my best bet for the amp situation is sell the fp14000 and the xls and purchase the 10000q. It will do 2100 w per channel at 4ohm and that would take the drivers right to xmax with a 10hz hpf. This would simplify things alot.
post #58 of 341
Quote:
Originally Posted by Ricci View Post

Subscribing....

To be completely honest Keager I would probably try the 14000 run into these bridged. That's just me though... I'm crazy like that. These are a 4.2 ohm DCR so in an actual enclosure the lowest effective impedance that you will ever see is maybe 4.4-ish with all 4 wired mono. Most of the pass band will be well above that. These are power hungry.

I would absolutely roll with this as well... and I don't consider myself nearly as crazy as Ricci


Quote:
Originally Posted by Ricci View Post

I wouldn't worry too much about excursion predictions at maximum output either.

+1 to this as well (although I don't think Ricci needs a +1 to have is comments validated ). I'm currently running an IB with 4 x AE IB15 drivers pushed by an EP2500. According to WinISD my cone excrusion should exceed Xmax by about 30mm at 15hz... I've clipped my EP2500 into them on Bass I Love You and haven't managed to break anything yet. Why? At the limits the suspension tightens up, BL goes down, etc. to help ensure that 58mm of excursion in my model never actually happens


Graphs attached - blue is mine with 10kW, yellow is 4 x RE XXX-18 in a 40kL with 10kW
LL
LL
post #59 of 341
Thread Starter 
Quote:
Originally Posted by lennon_68 View Post

I would absolutely roll with this as well... and I don't consider myself nearly as crazy as Ricci




+1 to this as well (although I don't think Ricci needs a +1 to have is comments validated ). I'm currently running an IB with 4 x AE IB15 drivers pushed by an EP2500. According to WinISD my cone excrusion should exceed Xmax by about 30mm at 15hz... I've clipped my EP2500 into them on Bass I Love You and haven't managed to break anything yet. Why? At the limits the suspension tightens up, BL goes down, etc. to help ensure that 58mm of excursion in my model never actually happens


Graphs attached - blue is mine with 10kW, yellow is 4 x RE XXX-18 in a 40kL with 10kW


Thanks for taking time to post this. Weighing different options now. I guess if I ran the clone in 2ohm stereo, and it failed, I have the xls as backup until I got it fixed. Hmmmm.
post #60 of 341
Quote:
Originally Posted by keager View Post

Thanks for taking time to post this. Weighing different options now. I guess if I ran the clone in 2ohm stereo, and it failed, I have the xls as backup until I got it fixed. Hmmmm.

Not a lot of threads catch my interest enough to post any longer but I'm rather excited to see how this one turns out A couple other options that may be worth consideration before dropping more $. Run the 14000 in stereo 8ohm and see what you get. That's probably a short term solution though as even though you'll get plenty of output you'll always know you could have more (even if it's only good for showing off lol). Run both amps each pushing a pair of XXX at 8ohm bridged (level matched).
New Posts  All Forums:Forum Nav:
  Return Home
  Back to Forum: DIY Speakers and Subs
AVS › AVS Forum › Audio › DIY Speakers and Subs › Keager's Quad RE XXX 18 Underfloor IB Build