AVS Forum banner
  • Everything You Wanted to Know About HDMI Cables. Ep. 7 of the AVSForum Podcast is now live. Click here for details.

Wątek ustawień S95C/S90C/S89C

30 reading
1M views 4K replies 316 participants last post by  Rolls-Royce  
#1 · (Edited)
Samsung S90C: 4K UHD, HDR10+ Adaptive, FreeSync Premium, HDMI 2.1 144Hz


Celem tego wątku jest zapewnienie skoncentrowanej przestrzeni do udostępniania zalecanych ustawień (w oparciu o pomiary) i wyników kalibracji S95C/S90C/S89C (z panelem 2. generacji). Nie ma na celu omawiania S95C/S90C/S89C, poza kwestiami dotyczącymi zalecanych ustawień, ani rozwiązywania problemów z wyświetlaczem. Wątki właścicieli Samsung QD-OLED 2023, menu serwisowe i gry zostały utworzone w celu zapewnienia wsparcia dla tych innych tematów (linki poniżej). Im mniej treści niezwiązanych z tematem, tym łatwiej będzie każdemu znaleźć to, czego szuka (ustawienia i wyniki wydajności).

Wątek właścicieli

Wątek dotyczący gier

Wątek menu serwisowego
 
#2 · (Edited)
Jak sprawdzić typ panelu S90C

Potrzebujesz pilota serwisowego lub pilota wirtualnego (Używam tego na Androidzie i tutaj jest aplikacja na iOS)

Naciśnij Mute, 1, 1, 9, a następnie przycisk OK (środek klawiszy kierunkowych). Spowoduje to wyświetlenie menu Hospitality po krótkiej chwili (nie baw się tutaj, możesz zresetować ustawienia), a następnie naciśnij 1, 2, 3, 4 i poczekaj, aż pojawi się menu Service Menu. Teraz możesz ponownie używać normalnego pilota. Przejdź w dół do "zaawansowane" za pomocą klawiszy kierunkowych/okręgu i naciśnij głośność w górę przez 5 sekund, a pojawi się nowe menu. Wybierz "EPA", a następnie spójrz na wartości ana_peak, jeśli są w zakresie 500, masz panel 2. generacji. Wyłącz zasilanie po zakończeniu, aby opuścić menu serwisowe.

Powodzenia!
 
#55 ·
Jak sprawdzić typ panelu S90C

Potrzebujesz pilota serwisowego lub pilota wirtualnego (Ja używam tego)

Naciśnij Mute, 1, 1, 9, a następnie przycisk OK (środek klawiszy kierunkowych). Spowoduje to wyświetlenie menu Hospitality po krótkiej chwili (nie baw się tu, możesz zresetować ustawienia), a następnie naciśnij 1, 2, 3, 4, a następnie poczekaj, aż pojawi się menu Service Menu. Teraz możesz ponownie używać normalnego pilota. Przejdź w dół do "advanced" za pomocą klawiszy kierunkowych/okręgu i naciśnij głośność w górę przez 5 sekund, a pojawi się nowe menu. Wybierz "EPA", a następnie spójrz na wartości ana_peak, jeśli są w zakresie 500, masz panel 2. generacji. Wyłącz zasilanie po zakończeniu, aby opuścić menu serwisowe.

Powodzenia!
Dzięki. Mam oryginalny telewizor OLED Samsung z 2015 roku, więc miałem do niego pilota, który działał również z tym telewizorem. Mam panel 2. generacji, chociaż widziałem innych, którzy mieli wersję 3 i wersje z sierpnia, którzy nadal mieli panel 1. generacji.

Co jest do bani, to kto wie, czy w ogóle będę mógł go zatrzymać, ponieważ z jakiegoś dziwnego powodu mój tivo na nim nie działa. Przechodzi do czarnego ekranu.

Czy wiesz, czy profesjonalni kalibratorzy udostępnili ustawienia z panelem 2. generacji? Zastanawiam się, czy powinienem wypróbować ustawienia z s95c, ponieważ byłby to ten sam panel.
 
#4 · (Edited)
Aktualny przewodnik konfiguracji Xbox z ustawieniami luminancji SDR w trybie gry 2.2 Gamma (szczytowa jasność wyłączona).

"Szczegóły cieni" (SD) działają jak "Precyzyjne dostrajanie ciemnych obszarów" w telewizorach LG z tym wzorem, chociaż po prawidłowej konfiguracji i użyciu odpowiedniej kombinacji poziomu czerni (Auto/Low Standard) zamknięte oko nie powinno być widoczne. +1 SD sprawi, że będzie słabe z bliska, +3 widoczne z kanapy i +5 widoczne z dowolnego miejsca, biorąc pod uwagę odpowiednie oświetlenie otoczenia dla telewizora OLED (Zaobserwowano to po wygrzaniu panelu). Nie polecam używania SD w normalnej pracy (podnosi/zabija prawdziwą czerń), lepiej wykorzystasz zakres kontrastu swojego telewizora OLED, jeśli po prostu zmniejszysz oświetlenie otoczenia, aby lepiej widzieć ciemne obszary.

Słońce zblednie wraz ze wzrostem kontrastu (nie jasności), a przy maksymalnym kontraście na tym zestawie nadal nie będziesz musiał martwić się o całkowite przycinanie (niewidoczne), o ile jesteś skonfigurowany pod kątem dokładności: ustawienie "Oryginalne", CE OFF, Szczytowa jasność OFF i BT.1886 + 2 dla 2.2 Gamma, co jest domyślną wartością Gamma dla konsoli Xbox. Ostatecznie, jeśli ten wzór się nie powiedzie, to nie słońce jest widoczne, ale to, że w ogóle go nie widać.

Poniżej znajdują się zalecane wartości kalibracji HDR na poziomie systemu Xbox na 77-calowym S90C (naciśnij jednocześnie wszystkie górne spusty/przyciski na kontrolerze podczas wzorców testowych HDR, aby zobaczyć wartości) i prawdopodobnie na każdym innym S90c z panelem drugiej generacji ustawionym fabrycznie na ANA PEAK 588:
MinTML: 0.000
MaxTML: 2000
MaxFFTML: 2000

Uwaga: Pojawiły się doniesienia, że jednostki AP512 mapują tonację do 1300 nitów zamiast 2000 nitów.

Ustawienia trybu gry SDR (wszystkie działają z obrazami testowymi, jak opisano):
Jasność/Kontrast=Nit (z +2 BT.1886/2.2 Gamma)
25/38=100
32/38=120
47/38=160
50/47=200

Usuń +2 BT.1886 z ustawień dla 2.4 Gamma

Wkrótce uzupełnię to pomocnymi zdjęciami i wynikami testów.
 
#25 ·
"Shadow Detail" (SD) działa jak "Fine Tune Dark Areas" w telewizorach LG z tym wzorem, chociaż przy prawidłowej konfiguracji i użyciu odpowiedniej kombinacji poziomu czerni (Auto/Low Standard) zamknięte oko nie powinno być widoczne. +1 SD sprawi, że będzie słabe z bliska, +3 widoczne z kanapy i +5 widoczne z dowolnego miejsca, biorąc pod uwagę odpowiednie oświetlenie otoczenia dla telewizora OLED (Zaobserwowano to po wygrzaniu panelu). Nie polecam używania SD w normalnej pracy (podnosi/zabija prawdziwe czernie), lepiej wykorzystasz zakres kontrastu swojego telewizora OLED, jeśli po prostu zmniejszysz oświetlenie otoczenia, aby lepiej widzieć ciemne obszary.
Przepraszam za ponowne poruszanie tego tematu, ale wciąż uważam, że to mylące stwierdzenie. To działa tylko jak FTDS podczas kalibracji poziomu czerni i patrzenia na wzór. (Ponieważ to wszystko, co widzisz)
W prawdziwej treści wcale nie działa to w ten sam sposób. Coś, w czym kanał Gaming Tech ma rację.
Nadal krytykuję jego filmy, chociaż istnieją inne sposoby radzenia sobie ze wzrostem poziomu czerni, których on nie próbuje.
(Oczywiście mają swoje wady, mogą nie zawsze być tego warte)

Cytat z komentarzy na Youtube, które zostawiłem:
"Proszę, zrób więcej badań do swoich filmów S95C. Istnieją inne sposoby manipulowania obrazem w telewizorach Samsung, aby walczyć ze wzrostem poziomu czerni, komentowałem to wcześniej w twoich starszych filmach. Włącz Contrast Enhancer, zmiażdży czernie, High miażdży najbardziej. Następnie dostosuj ST/SD i Contrast, aby złagodzić prześwietlone tony średnie i przycięte światła."

"Ponadto S95B [modele z 2022 r.] nie ma przełącznika "Active Tonemapping". Możesz tylko wyłączyć Game HDR, aby zbliżyć DTM do Active TM"
 
#5 · (Edited)
S90C 77" FMM SDR 100nit 2.4 Ustawienia gamma Zalecenia

@vitaliy vasylkov wyprzedził mnie w poprawianiu FMM/MM SDR w CMS i wykonał świetną robotę. Przewyższą one poprzednie wstępne ustawienia.

Ustawienia SDR FMM/Film Vitaliya (od 19.02.24)
Jasność: 27 (~100 nit)
Kontrast: 36
Kolor: 25
Odcień: 0
Ulepszacz kontrastu wyłączony
Ton koloru: Ciepły 2
Gamma: BT.1886
Bt.1886: -1
Kolor: Niestandardowy
Czerwony 81/65/55
Zielony 65/65/58
Niebieski 50/54/84
Żółty 57/68/52
Cyjan 50/50/50
Magenta 76/58/70
Szczytowa jasność: Wyłączona

Lokalna weryfikacja L337fool'a
Image


Jasność 27
Kontrast 36
Ostrość 0
Kolor 26
Odcień G1
Ulepszacz kontrastu WYŁĄCZONY (Unieważnia wszystkie regulacje CMS i psuje dokładność kolorów)
Ton koloru Ciepły 2
Balans bieli
RG -6 GG -2 BG -4 RO 0 GO 0 BO 0
BT.1886 -1
Szczegóły cieni 0
Ustawienia przestrzeni kolorów Auto
Szczytowa jasność Wyłączona

Image

Uwaga: Przetestowano również w gnieździe MM, aby działało tam tak samo, jeśli chcesz.
 
#27 · (Edited)
Jasność 27 dla 588 (29 dla 512) (25 dla 667)
Kontrast 36
Ostrość 0
Kolor 26
Odcień G1
Ulepszacz kontrastu WYŁ. (Unieważnia wszystkie regulacje CMS i psuje dokładność kolorów)
Ton koloru Ciepły 2
Balans bieli
Dobrze by było, gdybyś dodał swój WB, aby każdy mógł dodać Twój biały "warm2" do swojego urządzenia (czy to może działać!?).
Na przykład, to są moje 2 s90cs z różnymi wartościami. Dodaję (menu 2 pkt) do urządzenia 1: RG +4 BG +2 i otrzymuję tę samą skalę szarości.
1:
Image

2:
Image
 
#1,444 ·
S90C/S89C Zalecenia dotyczące ustawień trybu gry HDR dla komputerów PC i konsol

Konfiguracja ANA_PEAK(AP)588 (wskazówki dotyczące AP512 i AP667/S95C można znaleźć na dole postu)

Jasność: 50
Kontrast: 48
Ostrość: 10
Kolor: 15
Odcień: 0
Ulepszacz kontrastu: WYŁ. (Unieważnia wszystkie regulacje CMS i niszczy dokładność kolorów zademonstrowaną w wynikach)
Mapowanie tonów HDR: Statyczne
Odcień koloru: Ciepły 2
Balans bieli
2PT WB RG -6 GG -2 BG-4 RO -3 GO -3 BO -3 (SM R122 G128 B146)
Gamma: ST.2084
ST: 0 (- 3 przesunięcie na czerwonym, zielonym i niebieskim w ramach balansu bieli 2PT stosowane w połączeniu z kontrastem 48 używanym do korygowania śledzenia PQ EOTF)
Szczegóły cieni: 0
Ustawienia przestrzeni kolorów: *Niestandardowe (BT.2020)
Jasność szczytowa: Wysoka

*Niestandardowe ustawienia CMS BT.2020
Czerwony 24/68/33
Zielony 87/50/30
Niebieski 67/61/86
Żółty 17/10/50
Cyjan 100/25/50
Magenta 20/85/50

Ustawienia>Połączenia>Ustawienia trybu gry>Game Picture Expert: GameHDR Basic

Uwaga: Ogólne profile HDMI konsoli i Xbox mają inne śledzenie PQ EOTF niż profil komputera i wymagają kontrastu 47 -1 ST bez regulacji przesunięcia, aby uzyskać najlepsze/najdokładniejsze wyniki w skali szarości (@vitaliy vasylkov był tak miły, że sprawdził wszystkie wartości ANA_Peak i wydaje się, że jest to uniwersalna regulacja).

Image


Odczyty Vitaliya na jego S90C
Colorfulness Rectangle Font Line Screenshot



Jasność: 50
Kontrast: 48
Ostrość: 10
Kolor: 16
Odcień: 0 (Użyj R1, jeśli bardzo jasne czerwienie zabarwiają się na pomarańczowo na twoim zestawie)
Ulepszacz kontrastu: WYŁ. (Unieważnia wszystkie regulacje CMS i niszczy dokładność kolorów zademonstrowaną w wynikach)
Mapowanie tonów HDR: Statyczne
Odcień koloru: Ciepły 2
Balans bieli
2PT WB RG -6 GG -2 BG-4 RO -3 GO -3 BO -3 (SM R122 G128 B146)
Gamma: ST.2084
ST: 0 (- 3 przesunięcie na czerwonym, zielonym i niebieskim w ramach balansu bieli 2PT stosowane w połączeniu z kontrastem 48 używanym do korygowania śledzenia PQ EOTF)
Szczegóły cieni: 0
Ustawienia przestrzeni kolorów: *Niestandardowe (BT.2020)
Jasność szczytowa: Wysoka

*Niestandardowe ustawienia CMS BT.2020
Czerwony: R24 G87 B26
Zielony: R87 G30 B32
Niebieski: R74 G86 B87
Żółty R50 G50 B50
Cyjan R50 G50 B50
Magenta R50 G50 B50

Ustawienia>Połączenia>Ustawienia trybu gry>Game Picture Expert: GameHDR Basic

Uwaga: Ogólne profile HDMI konsoli i Xbox mają inne śledzenie PQ EOTF niż profil komputera i wymagają kontrastu 47 -1 ST bez regulacji przesunięcia, aby uzyskać najlepsze/najdokładniejsze wyniki w skali szarości (@vitaliy vasylkov był tak miły, że sprawdził wszystkie wartości ANA_Peak i wydaje się, że jest to uniwersalna regulacja).

Colorfulness Light Product Rectangle Slope

@vitaliy vasylkov był tak miły, że potwierdził, że te ustawienia CMS są również kompatybilne z AP512 S90C i AP667/S95C, które są wymienione poniżej.

AP512
PC: ST -1 / SD 0 / przesunięcie 0 / Kontrast 49
Konsola: ST -1 / SD 0 / przesunięcie 0 / Kontrast 47

AP667
PC: ST -1 / SD 0 / przesunięcie 0 / Kontrast 49
Konsola: ST -1 / SD 0 / przesunięcie 0 / Kontrast 47 ~1360 nit


Dziękuję Vitaliy!
Czy są one również ważne dla konsoli PS5? Ostrość 15 to na pewno nie wchodzi w grę
 
#10 · (Edited)
Lista niektórych filmów, które podobno zawierają kolory BT.2020 przekraczające P3, prezentujące przewagę QD-OLED:
  • 1917
  • 2001: Odyseja kosmiczna (2018 4K Remaster)
  • Alien: Covenant
  • Ambulance
  • Niesamowity Spider-Man 2
  • Aquaman
  • Atomic Blonde
  • Avatar: Istota wody
  • Blade Runner 2049
  • Dungeons and Dragons: Złodzieje honoru
  • Encanto
  • Piąty element (wydanie z 20. rocznicy)
  • Król rozrywki
  • W głowie się nie mieści
  • John Wick 3
  • La La Land
  • Lego Batman
  • Lucy
  • Mad Max: Na drodze gniewu (2015)
  • Matrix, The (I)
  • Matrix: Reaktywacja (II)
  • Matrix: Rewolucje (III)
  • Planeta Ziemia II
  • Kształt wody (Najlepszy film, 2018)
  • Spider-Man: Uniwersum (II)
  • Spider-Man: Into the Spider-Verse (I)
Aby uzyskać więcej informacji na temat wpływu tych kolorów na filmy, Nanosys stworzył serię, w której kilka lat temu podczas Display Week omówił kilka filmów z tej listy.
 
#302 ·
Zalecenia dotyczące ustawień HDR w trybie Filmowca/Filmowym

Jasność: 50
Kontrast: 50
Ostrość: 0
Kolor: 21 (Byłem surowy w kwestii luminancji kolorów, 22 lub nawet 23 powinno być w porządku, jeśli wolisz nieco bardziej nasycone i jaśniejsze kolory kosztem nieco dokładności)
Odcień: 0
Ulepszacz kontrastu: WYŁ. (Unieważnia wszystkie regulacje CMS i psuje dokładność kolorów, co pokazano w wynikach)
Mapowanie tonów HDR: Statyczne (lub Aktywne dla jasnych środowisk oglądania, chociaż niekorzystnie wpłynie na dokładność)
Ton koloru: Ciepły 2
Balans bieli
2PT WB RG -4 GG 1 BG-2 RO 3 GO 3 BO 3 (SM R122 G128 B146)
Gamma: ST.2084
ST: -1 (Regulacja skali szarości używana w połączeniu z przesunięciem +3 RGB, wyniki mogą się różnić w zależności od panelu przy tej regulacji)
Szczegóły cieni: 0
Ustawienia przestrzeni barw: *Niestandardowe (BT.2020)
Jasność szczytowa: Wysoka

*CMS
Czerwony R33 G87 B32
Zielony R87 G30 B32
Niebieski R74 G86 B87
Żółty R50 G50 B50
Cyjan R50 G50 B50
Magenta R50 G50 B50

View attachment 3536748

Jeśli stwierdzisz, że -ST miażdży czerń w przypadku konkretnego panelu, możesz zamiast tego wypróbować następujące ustawienia z regulacjami Samsung CMS.

Jasność 50, Kontrast 48, Kolor 20 (bez -ST i przesunięcia)

Może to być również lepsza alternatywa dla skali szarości przed wygrzaniem panelu (w przybliżeniu 200 godzin z cyklami kompresji).
Czy « SM R122 G128 B146 » oznacza, że musimy zmienić dwupunktowy wb w menu serwisowym dla hdr?
 
#11 · (Edited)
AP 588 Cheat Sheet

JASNY POKÓJ SDR - FILM (160 nitów)

Jasność 47
Kontrast 38
Ostrość 0
Kolor 25
Odcień 0
Ulepszacz kontrastu WYŁ
Ton koloru Ciepły 2
Balans bieli DOMYŚLNY
BT.1886 0
Szczegóły cieni 0
Ustawienia przestrzeni kolorów Niestandardowe-BT.709
Jasność szczytowa Wył
Czerwony 81/65/55
Zielony 65/65/58
Niebieski 50/54/84
Żółty 57/68/52
Cyjan 50/50/50
Magenta 76/58/70

CIEMNY POKÓJ SDR - FILMOWIEC (100 nitów)

Jasność 27
Kontrast 36
Ostrość 0
Kolor 25
Odcień 0
Ulepszacz kontrastu WYŁ
Ton koloru Ciepły 2
Balans bieli DOMYŚLNY
BT.1886 -1
Szczegóły cieni 0
Ustawienia przestrzeni kolorów Niestandardowe-BT.709
Jasność szczytowa Wył
Czerwony 81/65/55
Zielony 65/65/58
Niebieski 50/54/84
Żółty 57/68/52
Cyjan 50/50/50
Magenta 76/58/70

JASNY POKÓJ HDR - FILM (DTM)

Jasność 50
Kontrast 50
Ostrość 0
Kolor 21
Odcień 0
Ulepszacz kontrastu WYŁ
Mapowanie tonów HDR AKTYWNE
Ton koloru Ciepły 2
Balans bieli DOMYŚLNY
ST.2084 LUB HLG (SKY STREAM) 0
Szczegóły cieni 0
Ustawienia przestrzeni kolorów Niestandardowe-BT.2020
Czerwony 32/68/33
Zielony 87/50/34
Niebieski 61/61/86
Żółty 50/50/50
Cyjan 100/50/50
Magenta 70/85/95

Jasność szczytowa WYSOKA

CIEMNY POKÓJ HDR - FILMOWIEC (STM)
Jasność 50
Kontrast 48
Ostrość 0
Kolor 21
Odcień 0
Ulepszacz kontrastu WYŁ
Mapowanie tonów HDR STATYCZNE
Ton koloru Ciepły 2
Balans bieli DOMYŚLNY
ST.2084 LUB HLG (SKY STREAM) 0
Szczegóły cieni 0
Ustawienia przestrzeni kolorów Niestandardowe-BT.2020
Czerwony 32/68/33
Zielony 87/50/34
Niebieski 61/61/86
Żółty 50/50/50
Cyjan 100/50/50
Magenta 70/85/95

Jasność szczytowa WYSOKA

Sugerowane ustawienia przejrzystości obrazu we wszystkich trybach - Niestandardowe - BR 0/JR 3/CM WYŁ/NR WYŁ
Tryby inteligentne i funkcje oszczędzania energii są oczywiście wszystkie wyłączone.
 
#13 · (Edited)
AP 667 (S95C) Karta pomocy

JASNY POKÓJ SDR - FILM (160 nitów)

Jasność 35
Kontrast 38
Ostrość 0
Kolor 25
Odcień 0
Ulepszacz kontrastu WYŁ.
Ton koloru Ciepły 2
Balans bieli DOMYŚLNY
BT.1886 0
Szczegóły cieni 0
Ustawienia przestrzeni kolorów Niestandardowe-BT.709
Szczytowa jasność Wył.
Czerwony 81/65/55
Zielony 65/65/58
Niebieski 50/54/84
Żółty 57/68/52
Cyjan 50/50/50
Magenta 76/58/70

CIEMNY POKÓJ SDR - FILMMAKER (100 nitów)

Jasność 21
Kontrast 36
Ostrość 0
Kolor 25
Odcień 0
Ulepszacz kontrastu WYŁ.
Ton koloru Ciepły 2
Balans bieli DOMYŚLNY
BT.1886 -1
Szczegóły cieni 0
Ustawienia przestrzeni kolorów Niestandardowe-BT.709
Szczytowa jasność Wył.
Czerwony 81/65/55
Zielony 65/65/58
Niebieski 50/54/84
Żółty 57/68/52
Cyjan 50/50/50
Magenta 76/58/70

JASNY POKÓJ HDR - FILM (DTM)

Jasność 50
Kontrast 50
Ostrość 0
Kolor 21
Odcień 0
Ulepszacz kontrastu WYŁ.
Mapowanie tonów HDR AKTYWNE
Ton koloru Ciepły 2
Balans bieli DOMYŚLNY
ST.2084 LUB HLG (SKY STREAM) 0
Szczegóły cieni 0
Ustawienia przestrzeni kolorów Niestandardowe-BT.2020
Czerwony 32/68/33
Zielony 87/50/34
Niebieski 61/61/86
Żółty 50/50/50
Cyjan 100/50/50
Magenta 70/85/95

Szczytowa jasność WYSOKA

CIEMNY POKÓJ HDR - FILMMAKER (STM)
Jasność 50
Kontrast 49
Ostrość 0
Kolor 21
Odcień 0
Ulepszacz kontrastu WYŁ.
Mapowanie tonów HDR STATYCZNE
Ton koloru Ciepły 2
Balans bieli DOMYŚLNY
ST.2084 LUB HLG (SKY STREAM) 0
Szczegóły cieni 0
Ustawienia przestrzeni kolorów Niestandardowe-BT.2020
Czerwony 32/68/33
Zielony 87/50/34
Niebieski 61/61/86
Żółty 50/50/50
Cyjan 100/50/50
Magenta 70/85/95

Szczytowa jasność WYSOKA

Sugerowane ustawienia przejrzystości obrazu we wszystkich trybach - Niestandardowe - BR 0/JR 3/CM WYŁ./NR WYŁ.
Tryby inteligentne i funkcje oszczędzania energii są oczywiście wszystkie wyłączone.
 
#346 ·
Wstępne zalecenia dotyczące ustawień HDR w trybie gry PC/konsola

Tryb gry HDR ostateczny kandydat. Będę pracował nad sfinalizowaniem ich po nowym roku.

Jasność: 50
Kontrast: 48
Ostrość: 0
Kolor: 16
Odcień: 0
Ulepszacz kontrastu: WYŁ. (Unieważnia wszystkie regulacje CMS i niszczy dokładność kolorów zademonstrowaną w wynikach)
Mapowanie tonów HDR: Statyczne
Odcień koloru: Ciepły 2
Balans bieli
2PT WB RG -4 GG 0 BG-2 RO -4 GO -3 BO -3 (SM R122 G128 B146)
Gamma: ST.2084
ST: 0 (- 3 Przesunięcie na czerwonym, zielonym i niebieskim w ramach balansu bieli 2PT stosowane w połączeniu z kontrastem 48 używanym do korygowania śledzenia PQ EOTF)
Szczegóły cieni: 0
Ustawienia przestrzeni kolorów: *Niestandardowe (BT.2020)
Jasność szczytowa: Wysoka

*Niestandardowe ustawienia CMS BT.2020
Czerwony: R24 G87 B26
Zielony: R87 G30 B32
Niebieski: R74 G86 B87
Żółty R50 G50 B50
Cyjan R50 G50 B50
Magenta R50 G50 B50

Ustawienia>Połączenia>Ustawienia trybu gry>Ekspert obrazu w grze: GameHDR Basic


Colorfulness Light Product Rectangle Slope



Pracuję również nad kilkoma poprawkami dla FMM, które powinny być wkrótce dostępne.
Czy to są poprawne, najnowsze ustawienia z wejściem ustawionym na tryb PC? Myślałem, że ostrość powinna być zwiększona do 10 w trybie PC?
 
#14 · (Edited)
AP 512 Cheat Sheet

JASNY POKÓJ SDR - FILM (160 nitów)

Jasność 47
Kontrast 38
Ostrość 0
Kolor 25
Odcień 0
Ulepszacz kontrastu WYŁ
Ton koloru Ciepły 2
Balans bieli DOMYŚLNY
BT.1886 0
Szczegóły cieni 0
Ustawienia przestrzeni kolorów Niestandardowe-BT.709
Jasność szczytowa Wył
Czerwony 81/65/55
Zielony 65/65/58
Niebieski 50/54/84
Żółty 57/68/52
Cyjan 50/50/50
Magenta 76/58/70

CIEMNY POKÓJ SDR - FILMOWIEC (100 nitów)

Jasność 27
Kontrast 36
Ostrość 0
Kolor 25
Odcień 0
Ulepszacz kontrastu WYŁ
Ton koloru Ciepły 2
Balans bieli DOMYŚLNY
BT.1886 -1
Szczegóły cieni 0
Ustawienia przestrzeni kolorów Niestandardowe-BT.709
Jasność szczytowa Wył
Czerwony 81/65/55
Zielony 65/65/58
Niebieski 50/54/84
Żółty 57/68/52
Cyjan 50/50/50
Magenta 76/58/70

JASNY POKÓJ HDR - FILM (DTM)

Jasność 50
Kontrast 50
Ostrość 0
Kolor 21
Odcień 0
Ulepszacz kontrastu WYŁ
Mapowanie tonów HDR AKTYWNE
Ton koloru Ciepły 2
Balans bieli DOMYŚLNY
ST.2084 LUB HLG (SKY STREAM) 0
Szczegóły cieni 0
Ustawienia przestrzeni kolorów Niestandardowe-BT.2020
Czerwony 32/68/33
Zielony 87/50/34
Niebieski 61/61/86
Żółty 50/50/50
Cyjan 100/50/50
Magenta 70/85/95

Jasność szczytowa WYSOKA

CIEMNY POKÓJ HDR - FILMOWIEC (STM)
Jasność 50
Kontrast 49
Ostrość 0
Kolor 21
Odcień 0
Ulepszacz kontrastu WYŁ
Mapowanie tonów HDR STATYCZNE
Ton koloru Ciepły 2
Balans bieli DOMYŚLNY
ST.2084 LUB HLG (SKY STREAM) 0
Szczegóły cieni 0
Ustawienia przestrzeni kolorów Niestandardowe-BT.2020
Czerwony 32/68/33
Zielony 87/50/34
Niebieski 61/61/86
Żółty 50/50/50
Cyjan 100/50/50
Magenta 70/85/95

Jasność szczytowa WYSOKA

Sugerowane ustawienia przejrzystości obrazu we wszystkich trybach - Niestandardowe - BR 0/JR 3/CM WYŁ/NR WYŁ
Tryby inteligentne i funkcje oszczędzania energii są oczywiście wszystkie wyłączone.
 
#2,061 ·
AP 512 Cheat Sheet

JASNY POKÓJ SDR - FILM (160 nitów)

Jasność 47
Kontrast 38
Ostrość 0
Kolor 25
Odcień 0
Ulepszacz kontrastu WYŁ.
Ton koloru Ciepły 2
Balans bieli DOMYŚLNY
BT.1886 -1
Szczegóły cieni 0
Ustawienia przestrzeni kolorów Niestandardowe-BT.709
Szczytowa jasność Wył.
Czerwony 81/65/55
Zielony 65/65/58
Niebieski 50/54/84
Żółty 57/68/52
Cyjan 50/50/50
Magenta 76/58/70

CIEMNY POKÓJ SDR - FILMMAKER (100 nitów)

Jasność 27
Kontrast 36
Ostrość 0
Kolor 25
Odcień 0
Ulepszacz kontrastu WYŁ.
Ton koloru Ciepły 2
Balans bieli DOMYŚLNY
BT.1886 -1
Szczegóły cieni 0
Ustawienia przestrzeni kolorów Niestandardowe-BT.709
Szczytowa jasność Wył.
Czerwony 81/65/55
Zielony 65/65/58
Niebieski 50/54/84
Żółty 57/68/52
Cyjan 50/50/50
Magenta 76/58/70

JASNY POKÓJ HDR - FILM (DTM)

Jasność 50
Kontrast 50
Ostrość 0
Kolor 21
Odcień 0
Ulepszacz kontrastu WYŁ.
Mapowanie tonów HDR AKTYWNE
Ton koloru Ciepły 2
Balans bieli DOMYŚLNY
ST.2084 LUB HLG (SKY STREAM) 0
Szczegóły cieni 0
Ustawienia przestrzeni kolorów Niestandardowe-BT.2020
Czerwony 32/68/33
Zielony 87/50/34
Niebieski 61/61/86
Żółty 50/50/50
Cyjan 100/50/50
Magenta 70/85/95

Szczytowa jasność WYSOKA

CIEMNY POKÓJ HDR - FILMMAKER (STM)
Jasność 50
Kontrast 49
Ostrość 0
Kolor 21
Odcień 0
Ulepszacz kontrastu WYŁ.
Mapowanie tonów HDR STATYCZNE
Ton koloru Ciepły 2
Balans bieli DOMYŚLNY
ST.2084 LUB HLG (SKY STREAM) 0
Szczegóły cieni 0
Ustawienia przestrzeni kolorów Niestandardowe-BT.2020
Czerwony 32/68/33
Zielony 87/50/34
Niebieski 61/61/86
Żółty 50/50/50
Cyjan 100/50/50
Magenta 70/85/95

Szczytowa jasność WYSOKA

Sugerowane ustawienia przejrzystości obrazu we wszystkich trybach - Niestandardowe - BR 0/JR 3/CM WYŁ./NR AUTO
Tryby inteligentne i funkcje oszczędzania energii, oczywiście, wszystkie wyłączone.
Cześć L337Fool
Próbuję stworzyć blok DV z moim vrroom i używam twoich ustawień kalibracji AP 512, ale nie jestem pewien, których współrzędnych koloru RGB x/y użyć.
 
#15 · (Edited)
#18 · (Edited)
Dzięki za założenie tego wątku! Mam również wartość szczytową 588 ana z moim 55" S90C. Czy nadal używasz tej wartości szczytowej ana dla swoich ustawień? Chciałbym również wiedzieć, jaka jest domyślna wartość luminancji PLC. Czekam na wszystkie Twoje posty w tym wątku.
Odpowiednio 588 i 38. Planuję zachować mój S90C w stanie fabrycznym, pomijając zmiany QoL, takie jak włączenie PVR i wyłączenie Auto Game Bar. Ja też nie mogę się doczekać! Dzięki za zachętę.
 
#17 ·
Ten wątek jest świetny! Mam dziwną obsesję na punkcie optymalizacji ustawień z 0 "know how", a jeszcze mniejszą zdolnością do stwierdzenia, czy to, na co patrzę, jest dokładne. Dwoje moich dzieci uwielbia tryb "natywny", a najstarsze chce, żeby wyglądał "dokładnie" 😂. Moja żona ma już tego dość. Użyłem twoich najnowszych ustawień na mojej PS5 i wygląda świetnie. Dzięki za to.
 
#36 ·
Ten wątek jest świetny! Mam dziwną obsesję na punkcie optymalizacji ustawień z 0 "know how", a jeszcze mniejszą umiejętnością stwierdzenia, czy to, na co patrzę, jest dokładne. Dwoje moich dzieci uwielbia tryb "natywny", a najstarsze chce, żeby wyglądał "dokładnie" 😂. Moja żona ma już tego dość. Użyłem twoich najnowszych ustawień na mojej PS5 i wygląda świetnie. Dzięki za to.
Jakich ustawień użyłeś dla ps5??
 
#20 ·
Dzięki za opublikowanie tego. Obecnie korzystam z trybu filmowego, jaka jest przewaga FMM nad trybem filmowym?
 
#22 ·
Dzięki za zamieszczenie tych informacji. Obecnie korzystam z trybu filmowego, jaka jest przewaga FMM nad trybem filmowym?
Żadna (są takie same), ale ogólnie rzecz biorąc, dla porządku FMM może być twoją bardziej konserwatywną konfiguracją do krytycznego oglądania, a MM mniej konserwatywną. W moim przypadku ustawiłem MM na nieco jaśniejszy. Prawdopodobnie będzie to FMM = 100 nitów i MM = 160 nitów dla mnie, kiedy wszystko zostanie powiedziane i zrobione. Prawdopodobnie podam dokładne wartości 200 nitów dla tych, którzy potrzebują więcej mocy. Z HDR (może dodać MM później) chodzi tak naprawdę o zastosowanie "aktywnego"/DTM do radzenia sobie z jaśniejszymi środowiskami.
 
#21 ·
Dzięki za założenie tego wątku.

Mam S90C z panelem 2. generacji, ale z 512 Ana Peak.
Skalibruję swój zestaw w październiku, gdy będzie miał wystarczająco dużo godzin i udostępnię tutaj moje wyniki.
 
#23 ·
Cześć,

Jakie ustawienia należy zastosować w aplikacji Windows HDR Calibration dla systemu Windows 11? Z moim "starym" LGC1 postępowałem zgodnie z tym samouczkiem , ale teraz jestem zagubiony, ponieważ nikt o tym nie wspomina.
 
#24 · (Edited)
Witaj,

Jakie ustawienia należy zastosować w aplikacji Windows HDR Calibration dla systemu Windows 11? Z moim "starym" LGC1 postępowałem zgodnie z tym samouczkiem , ale teraz jestem zagubiony, ponieważ nikt o tym nie wspomina.
Naprawdę nie musisz tu skakać przez obręcze. Po prostu zignoruj okna wzorców testowych dla wszystkiego po wzorcu bliskiej czerni i ustaw pozostałe na rzeczywistą szczytową jasność wyświetlacza. Około 1050 nitów dla ANA PEAK 512, jak sądzę, i 1150 dla ANA PEAK 588. Dotyczy to włączonej opcji GameHDR Basic (GC 15 z zalecanymi ustawieniami niestandardowymi BT.2020).
 
#30 ·
Po ocenie gry w różnych warunkach/scenach, oto moje zalecane ustawienia S90C (2. generacji/588 ANAPEAK) Cyberpunk 2077 2.0/Phantom Liberty HDR10 PQ.

Gadżet Płaski panel wyświetlacza Czcionka Zestaw telewizyjny Urządzenie wyświetlające


Wartości oparte na konfiguracji Game Mode HDR znalezionej tutaj.
 
#32 ·
Po ocenie gry w różnych warunkach/scenach, oto moje zalecane ustawienia S90C (2nd Gen/588 ANAPEAK) Cyberpunk 2077 2.0/Phantom Liberty HDR10 PQ.

Gadget Flat panel display Font Television set Display device


Wartości oparte na konfiguracji Game Mode HDR znalezionej tutaj.
Ciekawe, że "Tone-Mapping Midpoint" wynosi 1,20, z opisu wynika, że 1,00 byłoby najbardziej poprawną wartością.
Jak wygląda EOTF i krzywa luminancji z tymi ustawieniami?
Czy masz jakieś bardziej szczegółowe informacje na temat tego, jak punkt środkowy tonemappingu manipuluje obrazem?
 
#39 · (Edited)
Chcę wspomnieć coś o panelach drugiej generacji. Musiałem wymienić swój telewizor S90C 65 cali, ponieważ miał uszkodzony piksel i biorąc pod uwagę, że był to panel pierwszej generacji (początkowo myślałem, że mam panel drugiej generacji), myślę, że to moja szansa na panel drugiej generacji. Dotarł dzisiaj, a naklejka z tyłu ma datę wrzesień 2023 (Meksyk), chociaż wartości anapeak wynoszą 682. Najwyraźniej nadal produkowano panele pierwszej generacji do września, a może nadal są produkowane, albo 682 jako panel pierwszej generacji jest nieprawidłowe. Ale to duży zawód. Czy to pewne, że to panel pierwszej generacji, czy też dezinformacja, że nie produkują już paneli pierwszej generacji? Pamiętam, że czytałem mnóstwo wątków, które wskazują, że przestali produkować panele pierwszej generacji kilka miesięcy temu... Nie wiem, czy wrześniowa data coś znaczy, biorąc pod uwagę, kiedy panel został wyprodukowany... Może to jednak być mylące, bo na początku miałem nadzieję na wrześniową datę, ale w zasadzie nic to nie znaczy.
 
#40 ·
Chcę wspomnieć o panelach drugiej generacji. Musiałem wymienić swój S90C 65 cali, ponieważ miał uszkodzony piksel i biorąc pod uwagę, że był to panel pierwszej generacji (początkowo myślałem, że mam panel drugiej generacji), uważam, że to moja szansa na panel drugiej generacji. Dotarł dzisiaj i naklejka z tyłu ma datę wrzesień 2023 (Meksyk), chociaż wartości anapeak wynoszą 682. Najwyraźniej nadal produkowano panele pierwszej generacji do września, a może nadal są produkowane, albo 682 jako panel pierwszej generacji jest nieprawidłowe. Wielka szkoda. Czy to pewne, że to panel pierwszej generacji, czy też dezinformacja, że nie produkują już paneli pierwszej generacji? Pamiętam, że czytałem mnóstwo wątków, które wskazują, że przestali produkować panele pierwszej generacji kilka miesięcy temu... Nie wiem, czy data we wrześniu cokolwiek znaczy, w zależności od tego, kiedy panel został wyprodukowany... Może to być jednak zwodnicze, ponieważ na początku miałem nadzieję z datą we wrześniu, ale zasadniczo nic to nie znaczy.
Cześć, jaka wersja była na pudełku? Właśnie poszedłem do Best Buy i znalazłem numer seryjny poniżej SN: 0FLB3CAW600Version: FA01 Wierzę, że gdzieś czytałem, że wersja może również określić, czy jest to Gen 1 czy 2. Zastanawiam się, czy to nadal panele pierwszej generacji
 
#50 ·
Cześć, jaka wersja była napisana na pudełku? Właśnie byłem w Best Buy i znalazłem numer seryjny poniżej SN: 0FLB3CAW600 Wersja: FA01 Wierzę, że gdzieś czytałem, że wersja może również określić, czy jest to Gen 1 czy 2. Zastanawiam się, czy to wciąż 1. generacja
Przepraszam za późną odpowiedź, ale mam numer seryjny - 0FL83CAW901490K. Nie sądzę, żeby wersja oprogramowania miała coś wspólnego z panelem.
 
#42 · (Edited)
Dzięki za przygotowanie tego. Byłem ciekaw, dlaczego kontrast jest ustawiony na 48 w ustawieniach HDR.
Nie ma problemu, z niecierpliwością czekam na uzupełnienie go o więcej informacji w miarę upływu czasu. Kontrast został nieznacznie zmniejszony, aby skorygować nadmierne śledzenie, zachowując w ten sposób szczegóły. Panele te są znacznie jaśniejsze niż ich poprzednicy, nawet gdy są ograniczone/ograniczone programowo. Trzeba je trochę poskromić, nawet przy A_P 588.